Bostadsanpassning - fullmakt
Den här tjänsten kräver inloggningInformation om fullmakt vid bostadsanpassningsbidrag
Fullmakt
Om du saknar förmåga att själv driva ditt ärende och vill behöver hjälp av kommunens handläggare att beställa och betala de åtgärder som du beviljas bostadsanpassningsbidrag för måste du fylla i denna digital tjänst.
Ansvar beställning av åtgärd
När det gäller bostadsanpassningsbidrag är det alltid bidragstagaren (sökanden) som är formellt beställare av anpassningsåtgärderna, även i de fall då kommunen går in som ombud för bidragstagaren. Vid utförandet av åtgärden är det formellt ett avtal mellan bidragstagaren och entreprenören. I och med detta är det Konsumenttjänstlagen som gäller som avtalsgrund.
Kommunen har rätt att neka fullmakten om sökanden bedöms kunna driva ärendet själv eller med hjälp av närstående.
Denna fullmakt kan återkallas skriftligt eller muntligt av undertecknad.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- Fastighetsbeteckning
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
Personuppgifter som lämnas i denna handling eller denna e-tjänst behandlas av Hjo / Tibro kommun för administration och andra åtgärder som behövs för fortsatt handläggning. Vi följer aktuell dataskyddslagstiftning.
Rättslig grund för behandlingen
- Den registrerade har lämnat sitt samtycke
Lagringstid
- 10 år
Läs mer om behandling av personuppgifter under Personuppgifter i menyn ovan.
Övriga upplysningar
Här kan du läsa mer om hur kommunen behandlar dina personuppgifter
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten (IMY). Besök Integritetsskyddsmyndighetens hemsida (https://www.imy.se/privatperson/utfora-arenden/lamna-ett-klagomal/) för mer information om hur du lämnar klagomål.