Ansökan om ringkontakt
Ansökan om Ringkontakt. En kostnadsfri tjänst, som innebär att en Frivillig ringer ett dagligt samtal, helgfria vardagar året om. Om sökanden inte svarar så ringer Ringkontakten nästkommande vardag eller om så önskas kan Ringkontakten ringa en kontaktperson, som sökande angett. Kontaktpersonens kontaktuppgifter ska anges i ansökan. Kom ihåg att berätta detta för de personer som anges.
Kan du inte använda e-tjänsten? Hör av dig till Kontaktcenter för att få en pappersblankett: 0503-350 00 eller kontaktcenter@hjo.se.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- Telefonnummer
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- Avtal ska kunna fullgöras med den registrerade
Lagringstid
- 5 år
Läs mer om behandling av personuppgifter under Personuppgifter i menyn ovan.
Mottagare av personuppgifter
Frivilligsamrodnare och övriga som är engagerade i funktionen Ringkontakten
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndighetenen. Besök Integritetsskyddsmyndighetenens hemsida (https://www.imy.se/privatperson/dataskydd/dina-rattigheter/) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Peter Jonsson
peter.jonsson@hjo.se
Susanne Ryden
susanne.ryden@hjo.se
050335000
hjo.se